Dorsoo zaakvoerder Paul

De bedgeheimen van Paul Van Raemdonck (zaakvoerder)

Annemie - Communicatie Leestijd: 3 minuten
3

In de reeks Bedgeheimen laten we telkens een medewerker van Dorsoo aan het woord die zijn verhaal doet over zijn dagelijkse bezigheden bij Dorsoo en hoe hij bijdraagt aan de klantentevredenheid van Dorsoo. We graven terug naar het begin van de carrière en polsen naar de momenten die extra voldoening gaven tot vandaag. In deze editie: Paul Van Raemdonck, zaakvoerder

Paul, de meeste werknemers van Dorsoo wisten niet waar het bedrijf voor stond toen ze hier aankwamen, maar voor jou zal dat vermoedelijk wel anders liggen? Dorsoo is nu eenmaal een familiebedrijf.

'Ja, ik heb Dorsoo weten ontstaan als zusterbedrijf van Handi-Move, het bedrijf van mijn vader dat til- en verzorgingssystemen voor mensen met een mobiele beperking produceert. Van kleins af aan gingen de gesprekken bij ons aan de keukentafel over hoe je techniek en technologie kon aanwenden om mensen te helpen. Toen ik begin de jaren 2000 ingenieur elektromechanica studeerde, kon ik daar wat concreter over meedenken en zelfs meewerken. Toen mijn vader Dorsoo uit de grond stampte ‒ ook alweer vanuit de gedachte mensen een beter slaapcomfort te bieden ‒ schipperde ik nog wat tussen beide bedrijven, maar sinds 2012 focuste ik me samen met mijn vader steeds meer op Dorsoo tot ik het roer enkele jaren geleden alleen in handen kreeg.'

Dorsoo zaakvoerder Paul

Wat is dan verder je bijdrage geweest aan het succes van Dorsoo binnen de waarden die je vader al aanhing? Heb je nog je eigen klemtonen gelegd? 

'Ik heb het bedrijf altijd verdergezet vanuit die filosofie die ik met de paplepel meegekregen heb: als je iets kunt ontwikkelen of verbeteren waar de mensen baat bij hebben, onderzoek het dan tot in de kleinste details, zodat je met de best mogelijke oplossing komt voor die doelgroep. Vandaar dat onderzoek en innovatie, zoals Koen Nerinckx van research en development het ook beschreef, nog altijd sterke gegevens zijn bij Dorsoo. Als we een idee hebben voor een verbetering aan de matras, zullen we ons alle moeite getroosten om alle mogelijke bewerkingen of materialen grondig te testen. Daar gaan we soms verder in dan puur bedrijfseconomisch misschien verantwoord is, maar als familiebedrijf kunnen we ons dat nog wel veroorloven.

Verder probeer ik zoveel mogelijk inzicht te krijgen in het fenomeen slaap, breder dan onze eigen producten. Met Dorsoo willen we echt een kenniscentrum over de slaap zijn. Die informatie proberen we ook zoveel mogelijk te delen met onze klanten.'

Verbeter uw nachtrust.

Een goede nachtrust is essentieel om goed te recupereren. Lees meer over het best ondersteunende bed van Dorsoo.

Ontdek Dorsoo Active+

Welke stap in je zovele jaren zaakvoerderschap is voor jou een hoogtepunt? Iets waar je met Dorsoo bijzonder trots op bent?

'Dan kies ik voor iets heel recents: het slaaponderzoek bij 1000 Vlamingen dat we in april 2023 voerden in samenwerking met het onafhankelijke onderzoeksbureau Ipsos. Uit de resultaten blijkt dat de Vlaming zijn slaap een score van maar 6,3 op 10 geeft. Dat betekent dat er nog marge is voor verbetering en dat sterkt me in de gedachte dat we met Dorsoo nog wel wat slapeloze zieltjes te winnen hebben. Want er zijn zeker nog heel wat mensen, zoals onze eigen werknemers toen ze hier begonnen, die geen weet hebben van het unieke karakter van ons slaapsysteem.

Onze dynamische lattenbodem die je lichaam volgt bij elke beweging doorheen de nacht, maar ook door de jaren heen als je lichaam verandert, dat is nog net iets vernuftiger dan een slaapoplossing op maat, die nog altijd een statisch gegeven blijft op basis van één enkele slaappositie. Als we met onze slaapsystemen die score van 6,3 nog wat kunnen opvijzelen omdat mensen de weg naar Dorsoo vinden, ben ik een tevreden man.'

Dorsoo zaakvoerder Paul

Volhouden, dat missionariswerk, Paul. Om af te sluiten: ik kan me inbeelden dat je altijd de bedden extra onder de loep neemt als je elders slaapt?

'Ja, die vorm van beroepsmisvorming is me inderdaad niet vreemd. Ik herinner me bijvoorbeeld een reis naar Tenerife en ook eens naar Athene, waar je dan in een prachtig hotel zit met al even prachtig uitzicht, lekker eten een een goed glas wijn ... maar tegelijk ook weet dat je nachtrust wat te wensen zal overlaten omdat de hotelbedden niet echt je dat zijn. Dan vind ik het toch ergens spijtig dat een hotel met zoveel troeven daarin tekortschiet.'

Over Annemie, communicatie bij Dorsoo Annemie streeft naar perfectie, of ze nu werkt aan een logo, een brochure of een webpagina. Geen uitdaging is te groot, geen deadline is te dwingend. Met haar uitgebreide kennis over alles wat met slaap te maken heeft, is haar doel duidelijk: onze klanten op de meest effectieve manier informeren over de voordelen van een goede nachtrust.