
Onderbouwde en correcte informatie brengen voor de klanten: dat is een fijne uitdaging.
De bedgeheimen van Ludo Verhaege (copywriter)
In de reeks Bedgeheimen laten we telkens een medewerker van Dorsoo aan het woord die zijn verhaal doet over zijn dagelijkse bezigheden bij Dorsoo en hoe hij bijdraagt aan de klantentevredenheid van Dorsoo. We graven terug naar het begin van de carrière en polsen naar de momenten die extra voldoening gaven tot vandaag. In deze editie: Ludo Verhaege, copywriter voor Dorsoo.
Hoe lang ben je al actief voor Dorsoo en wat wist je over het bedrijf toen je begon?
'Ik ben niet in dienst bij Dorsoo maar al sinds 2019 de copywritingpartner voor het bedrijf. Toen ik ooit begon met het taalkundig en SEO-vriendelijk stroomlijnen van de blogs, wist ik wel dat Dorsoo een slaapspecialist was met een heel uniek slaapsysteem. Ik heb namelijk een verleden in de atletiek en ben altijd alert geweest voor zaken die lichaam en gezondheid ten goede kunnen komen. Wat er zo speciaal was aan het bed wist ik niet, maar het intrigeerde me wel. Door me dan over almaar meer teksten te ontfermen voor Dorsoo, ben ik ondertussen zelf een Dorsoo-specialist geworden.'

Hoe ziet je workload voor Dorsoo eruit? Welk deel van de schakel ben jij?
'Behalve het publicerensklaar maken van de teksten van de blogs, buig ik me vandaag ook over brochures, brieven, e-mailcommunicatie, de sociale media en short copy. Ik ben een freelancemedewerker die niet op het kantoor van Dorsoo zelf werkt, maar vanop een thuiskantoor mee de communicatie begeleidt in nauwe samenwerking met Annemie van marketing en met zaakvoerder Paul. Het vertrouwen is door de jaren heen gegroeid en we zijn elkaars beste sparringpartners geworden. Ook al ben ik geen vaste medewerker, ik voel dat wel zo aan en het product Dorsoo ligt me na aan het hart. Ik denk dat ik even hard als zij bekommerd ben om correcte, informatieve en beklijvende communicatie voor Dorsoo.'

Verbeter uw nachtrust.
Een goede nachtrust is essentieel om goed te recupereren. Lees meer over het best ondersteunende bed van Dorsoo.
Waar ben je zelf het trotst op? Waar haal je het meest voldoening uit?
'In het begin was mijn werk vooral uitvoerend, maar door de jaren heen ben ik het product zo goed beginnen te kennen dat ik ook weleens kan meedenken richting marketing of content marketing. Zo rijpt er af en toe een idee dat ook voor instroom van contacten kan zorgen, en dat wordt door Dorsoo dan ook wel opgepikt. Zo organiseerde Dorsoo begin 2025 een online slaapquiz die ook heel wat nieuwe deelnemers trok die nooit eerder met Dorsoo in contact kwamen.
In het algemeen: Dorsoo is echt begaan met de kwalitatieve inhoud van alle communicatie. De lat ligt hoog: de teksten en informatie die verspreid worden, moeten onderbouwd zijn. Ik ga mijn informatie dan ook niet zomaar overal halen: ik beperk me meestal tot academische bronnen of wetenschappelijke rapporten. Ik kan zeggen dat ik echt uitgedaagd wordt door Annemie voor een tekst groen licht krijgt. Maar zo heb ik het zelf ook graag. Haar feedback is to the point en maakt de teksten nog beter. Dat ze me daarvoor blijvend het vertrouwen geeft, vind ik een mooie blijk van waardering.'

Heb je zelf al eens ergens geslapen waarbij je dacht: lag ik nu maar in een Dorsoo-bed?
'Ja, het was nog voor mijn Dorsoo-tijd, maar toch een situatie waarin ik liever in een Dorsoo-bed gelegen had. Voor een opdracht in de toeristische branche ben ik ooit eens met – helaas wijlen – Dixie Dansercoer door de Zwitserse bergen getrokken voor een persvoorstelling. Een van de stops voor overnachting was een zeer rudimentaire berghut ergens op een Alpenflank. Veel meer dan een plank om op te slapen was er niet. Daar kan ik op zich wel tegen, maar een van de collega's van het persgild snurkte me daar nu toch de boel bijeen. Ik ben toen buiten gaan liggen, maar ook dat was geen succes. Bij het ochtendgloren kletterden de koeienbellen me alweer wakker. Laten we zeggen: had daar nu een Dorsoo-bed in de open berglucht gestaan, dan had ik toch wat beter geslapen.'
