Blog

Slechte nachtrust door rugpijn? Dorsoo geeft slaapadvies en inzichten. Ontdek hoe u beter kan slapen en wat de oorzaak van een woelige nacht kan zijn.

  • De verschillen tussen een boxspring en een lattenbodem
    De verschillen tussen een boxspring en een lattenbodem dinsdag 10 mei 2022

    Bent u toe aan een nieuw bed? Misschien overweegt u om uw oude bed met lattenbodem in te ruilen voor een boxspring? Of kiest u toch voor een nieuwe matras en/of lattenbodem met behoud van het bedkader? In deze blog proberen we u wat meer inzicht te verschaffen in de verschillen tussen een boxspring en een lattenbodem en zetten we de voor- en nadelen van beide systemen op een rijtje.

    Volledig artikel lezen
Blogcategorieën
  • Lage rugpijn na het slapen
    Lage rugpijn na het slapen donderdag 22 juli 2021

    Als u last hebt van lage rugpijn, bent u helaas lang niet de enige. Maar liefst 80 % van de volwassen bevolking krijgt ooit te maken met dergelijke rugpijn. Een optimale ondersteuning van de rug tijdens het slapen door een aangepast bed en matras kan een oplossing bieden om de nachtrust te verbeteren en lage rugpijn na slapen te verminderen.

    Volledig artikel lezen
  • Wat is de beste matras bij rugklachten? - Dorsoo
    Wat is de beste matras bij rugklachten? donderdag 12 september 2019

    Hoe kiest u de beste matras voor uw rug? Een goede matras kan rugklachten voorkomen en verminderen. De matras moet een correcte ondersteuning bieden voor de rug. Kiest u voor een zachte of iets hardere matras? Lees het in dit artikel.

    Volledig artikel lezen
  • Hoe kies ik het beste bed?  - Dorsoo
    Hoe kies ik het beste bed? donderdag 6 juni 2019

    Iedereen kan een goed bed gebruiken om 's nachts maximaal de batterijen op te laden. Maar wat maakt het beste bed en waarop moet u letten bij de aankoop ervan? In dit blogartikel overlopen we alle eigenschappen waaraan uw ideale bed moet voldoen.

    Volledig artikel lezen
  • De verschillen tussen een boxspring en een lattenbodem
    De verschillen tussen een boxspring en een lattenbodem dinsdag 10 mei 2022

    Bent u toe aan een nieuw bed? Misschien overweegt u om uw oude bed met lattenbodem in te ruilen voor een boxspring? Of kiest u toch voor een nieuwe matras en/of lattenbodem met behoud van het bedkader? In deze blog proberen we u wat meer inzicht te verschaffen in de verschillen tussen een boxspring en een lattenbodem en zetten we de voor- en nadelen van beide systemen op een rijtje.

    Volledig artikel lezen
  • Slaapproblemen oplossen: tips
    Slaapproblemen oplossen: tips donderdag 28 april 2022

    Een nacht niet kunnen doorslapen is al vervelend de volgende dag, maar als de slaapproblemen aanhouden, kunnen we daarvan last ondervinden tot in elke geleding van ons leven. Onze veiligheid, relaties, school- en werkprestaties, denkvermogen of zelfs geestelijke gezondheid komen in het gedrang. Het komt er dus op aan om slaapproblemen zo vlug mogelijk te herkennen, onderkennen en vooral op te lossen.

    Volledig artikel lezen
  • Moe wakker worden: oorzaken en oplossingen
    Moe wakker worden: oorzaken en oplossingen woensdag 27 april 2022

    De meesten van ons hebben het weleens meegemaakt: we kunnen niet inslapen, liggen uren wakker en als de wekker afloopt, moeten we moe opstaan. We zijn helemaal niet uitgerust maar moeten toch het bed uit, om te werken of de kinderen naar school te brengen. Als we moe wakker worden, hebben we geen fut om de rest van de dag door te brengen.

    Volledig artikel lezen
  • Nachtelijk zweten: oorzaken en oplossingen
    Nachtelijk zweten: oorzaken en oplossingen maandag 25 april 2022

    Sommige slapers zweten gedurende de nacht ongewoon veel. Nachtelijk zweten is vervelend voor de persoon in kwestie en ook voor zijn of haar partner. In dit artikel vindt u tips en producten die u kunnen helpen om 's nachts minder te zweten in bed.

    Volledig artikel lezen
  • Wat is een goed slaapritme?
    Wat is een goed slaapritme? maandag 11 april 2022

    Op onze blog beschreven we eerder al wat we moeten doen als we kampen met een slaapstoornis of als ons slaapritme overhoop ligt. Laten we er ook eens vanuit gaan dat u slaapt als een roos en dat u een gezond slaapritme wilt aanhouden. Dan moeten we eerst nagaan wat een goed slaapritme is. 

    Volledig artikel lezen
  • Rugpijn door grote borsten
    Rugpijn door grote borsten maandag 28 februari 2022

    Grote borsten worden vaak beschouwd als een soort schoonheidsideaal, maar daarbij wordt over het hoofd gezien dat een grote boezem (D-cup of hoger) vaak tot fysieke klachten leidt. Veel vrouwen krijgen rugpijn door grote borsten. Waarom dat zo is en wat u kunt doen aan rugklachten door borsten, leest u hier.

    Volledig artikel lezen
  • Slaapgewoontes in andere culturen: niet gewoon
    Slaapgewoontes in andere culturen: niet gewoon maandag 14 februari 2022

    U hebt er wellicht nog nooit de slaap voor gelaten, maar het slaappatroon dat u – in het beste geval zo trouw mogelijk – aanhoudt, deelt u niet noodzakelijk met de rest van de wereld. Zelfs niet met de rest van Europa. We hoeven maar even zuidwaarts te gaan, naar warmere oorden, en daar duikt het fenomeen van het middagdutje al op. De Spaanse siësta, die kennen we allemaal wel.

    Volledig artikel lezen
  • Veranderingen van het lichaam bij het ouder worden
    Veranderingen van het lichaam bij het ouder worden zaterdag 12 februari 2022

    Naarmate we ouder worden, verandert ons lichaam. Die veranderingen ontstaan doordat het lichaam minder in staat is om nieuwe cellen aan te maken. Hoe verandert uw lichaam als u ouder wordt? Dat verschilt van persoon tot persoon. Een goede conditie en voldoende slaap kunnen het proces vertragen. We geven een overzicht van de lichamelijke gevolgen van het ouder worden.

    Volledig artikel lezen
  • Hoe een verstoord slaapritme herstellen?
    Hoe een verstoord slaapritme herstellen? vrijdag 14 januari 2022

    In het ideale geval slapen we zeven à acht uur per dag. Als we dagelijks hetzelfde patroon volgen, raakt ons slaapritme niet verstoord en leven we volgens de menselijke biologische klok. Toch kampen velen onder ons met een onregelmatig slaapritme, een gevaarlijke trend die nefast is voor de gezondheid. 

    Volledig artikel lezen