De bedgeheimen van Nadja Cloostermans (adviseur Dorsoo Sint-Niklaas)

De bedgeheimen van Nadja Cloostermans (adviseur Dorsoo Sint-Niklaas)

Annemie - Communicatie Leestijd: 3 minuten
3

In de reeks Bedgeheimen laten we telkens een medewerker van Dorsoo aan het woord die zijn verhaal doet over zijn dagelijkse bezigheden bij Dorsoo en hoe hij bijdraagt aan de klantentevredenheid van Dorsoo. We graven terug naar het begin van de carrière en polsen naar de momenten die extra voldoening gaven tot vandaag. In deze editie: Nadja Cloostermans, adviseur in de showroom in Sint-Niklaas

Hoe lang ben je al in dienst bij Dorsoo en wat wist je over het bedrijf toen je begon?

'Ik had een verkoopfunctie in de bouwgerelateerde sector, maar wilde wat dichter bij huis werken. Ik ging in op een advertentie om adviseur te worden in de slaapwinkel van Dorsoo in Sint-Niklaas, die daar toen al drie jaar was. Ik wist waar die lag, maar verder had ik geen idee waar Dorsoo exact voor stond. Toen ik er ging solliciteren, overviel me meteen een wow-gevoel toen ik binnenkwam. Ik had me wel wat voorbereid en ingelezen en ik dacht dat het eerder medisch gericht ging zijn of vrij technisch.

Ik kwam echter juist in een huiselijke sfeer terecht: het waren bedden voor gewone mensen die op zoek waren naar een betere slaap. Dat beviel me meteen nog meer en gelukkig mocht ik er beginnen. Mijn eerste indruk was juist: een Dorsoo-advieswinkel is een warm baken van gastvrijheid voor de klanten.'

Dorsoo adviseur slaapwinkel Sint-Niklaas Nadja

Hoe heb je doorheen de jaren die sfeer van klantvriendelijkheid verder gecultiveerd in je advieswinkel in Sint-Niklaas? Welke persoonlijke touch geef je daaraan? 

'Niet alleen in de winkel trouwens, maar ook tijdens klantenbezoeken aan huis waarvoor we altijd ruim de tijd krijgen van Dorsoo: altijd eerst een luisterend oor bieden. Dat heb ik in het begin even moeten leren, want ik kwam uit een pure verkoopfunctie met harde targets. Het gaat hier niet om de kleur van een raam of deurkozijn of om de vorm van een baksteen.

Een product als dat van Dorsoo vraagt om een mature aanpak, waarvoor je toch wel wat levenswijsheid aan de dag moet leggen. Heel wat klanten delen bij ons immers wel wat intieme details, soms in de medische sferen. Je moet hun eerst rustig de tijd geven om die allemaal te uiten en met het nodige tact te absorberen. Want ze nemen je met hun verhaal altijd een beetje mee in hun slaapkamer. Ik kan nu wel zeggen dat ik daar door de jaren heen mijn draai in gevonden heb en alles uit de mensen kan halen wat ik moet weten om het juiste advies te verstrekken.'

Dorsoo adviseur slaapwinkel Sint-Niklaas Nadja

Verbeter uw nachtrust.

Een goede nachtrust is essentieel om goed te recupereren. Lees meer over het best ondersteunende bed van Dorsoo.

Ontdek Dorsoo Active+

Waar ben je zelf het trotst op? Waar haal je het meest voldoening uit? 

'Dat ik elke dag een product mag aanprijzen waar ik zelf 100 % achter sta en dat ik zelfs aan mijn naaste familie, broers of zussen, vrienden en vriendinnen of kennissen zou aanraden. Omdat ik weet dat ze er geholpen mee zijn als ze een slaapproblematiek hebben. Met de hand op het hart: in mijn vorige verkoopfuncties had ik dat niet altijd durven doen. Ik leef en werk hier in de regio en kom de klanten ook weleens in het dagelijkse leven tegen. Wel, ik kan hen allemaal recht in de ogen kijken, want ik weet dat ze tevreden zijn met de oplossing die ik hun aangereikt heb, of het nu gaat om een klein slaapaccessoire of een volledig slaapsysteem dat ze bij ons kochten.'

Dorsoo bedgeheimen interview met adviseur Nadja

Aangenaam te horen dat je het gevoel hebt mensen echt te helpen, Nadja.  Bij wijze van misschien iets minder aangename uitsmijter: zelf ooit geworsteld met een situatie waarin de slaap comfortabeler kan en waarbij een bed van Dorsoo wel soelaas had kunnen brengen?

'Nu moet ik je eigenlijk teleurstellen: ik heb al op de gekste plaatsen geslapen, van eender welk vervoermiddel tot in een festivaltent in een rumoerige omgeving, maar ik slaap echt overal als een roos. Maar wat wel ooit zwaar op mij woog, was een periode waarin ik voor een van mijn vorige jobs veel moest vliegen, ook soms over de grote plas. Die jetlags voelde ik aan als een aanslag op mijn gestel, en dan besefte ik pas echt hoe belangrijk een goede slaap is, zowel voor je lichaam als je geest. Slaapdeprivatie kan je echt helemaal in de war brengen in je dagelijkse functioneren en zeker in je cognitieve vaardigheden, heb ik toen ook moeten vaststellen.

Daarom vind ik het ook lovenswaardig dat Dorsoo de klanten in zijn communicatie tips aanreikt voor een betere slaap tout court, zonder dat dat meteen productgericht moet zijn of tot de verkoop van een bed moet leiden. Ik raad al dan niet potentiële klanten, of eender wie met slaap worstelt, aan om eens rond te snuisteren op de blog van Dorsoo. Misschien vinden ze daar al een deel van de oplossing.'

Over Annemie, communicatie bij Dorsoo Annemie streeft naar perfectie, of ze nu werkt aan een logo, een brochure of een webpagina. Geen uitdaging is te groot, geen deadline is te dwingend. Met haar uitgebreide kennis over alles wat met slaap te maken heeft, is haar doel duidelijk: onze klanten op de meest effectieve manier informeren over de voordelen van een goede nachtrust.