Dorsoo blog bedgeheimen Marc

We zijn geen bedrijf waarbij je aan je computer een bestelling plaatst en vervolgens nooit iemand hoort.

De bedgeheimen van Marc Bernaerts (backoffice)

Geschreven door Annemie Communicatie
2

In de reeks Bedgeheimen laten we telkens een medewerker van Dorsoo aan het woord die zijn verhaal doet over zijn dagelijkse bezigheden bij Dorsoo en hoe hij bijdraagt aan de klantentevredenheid van Dorsoo. We graven terug naar het begin van de carrière en polsen naar de momenten die extra voldoening gaven tot vandaag. In deze editie: Marc Bernaerts, backoffice-medewerker op het hoofdkantoor in Ninove.

Hoe ben je bij Dorsoo terechtgekomen en wist je waar Dorsoo voor stond toen je begon?

'Ja, dat wist ik zelfs zeer goed. Ik was namelijk actief bij een andere speler op de markt van het slaapcomfort in het Antwerpse. Het moet gezegd: we volgden van naaldje tot draadje waar Dorsoo mee bezig was, tot het ontleden van de bodems toe. Het was echt een naam waar we rekening mee hielden. Toen ik privé verhuisde naar Oost-Vlaanderen, heb ik spontaan gesolliciteerd bij Dorsoo. René Van Raemdonck, vader van de huidige zaakvoerder Paul, was geen onbekende voor mij en het was dan ook vlug beklonken. En kijk, vandaag beman ik hier nog altijd mee de backoffice.'

Marc backoffice-medewerker van Dorsoo

Hoe ziet een typische werkdag eruit voor jou? Welk deel van de schakel ben jij?

'Dat is heel gevarieerd, maar centraal staat toch heel veel telefonisch contact met de klanten voor de opvolging na de aankoop. Ik verwerk alle orders en check of die correct en volledig zijn. Op basis van die orders toets ik af met voorraadbeheer of alle onderdelen ter beschikking zijn. Indien niet, bestel ik de nodige goederen zodat de productie hier nooit stilvalt. We zijn een klein team dat elkaars taken kent, zodat we eigenlijk altijd verder kunnen, ook als er eens iemand niet is.'

Marc backoffice-medewerker van Dorsoo

Verbeter uw nachtrust.

Een goede nachtrust is essentieel om goed te recupereren. Lees meer over het best ondersteunende bed van Dorsoo.

Ontdek Dorsoo Active+

Waar ben je zelf het trotst op? Waar haal je het meest voldoening uit?

'Je haalt er toch het meest voldoening uit als blijkt dat de klanten tevreden zijn. Zelf maak ik er een erezaak van om de klanten in de watten te leggen met een zeer doelgerichte, persoonlijke aanpak. Vandaar het vele telefonische contact: we zijn geen bedrijf waarbij je aan je computer een bestelling plaatst en vervolgens nooit iemand hoort. Als de klanten dan eens terugmailen en ons daar een blijk van waardering voor geven, is mijn missie geslaagd. Met een klantentevredenheidsscore van 9,3 mogen we toch wel zeggen dat onze aanpak geapprecieerd wordt.'

Marc backoffice-medewerker van Dorsoo

Zelf al eens gedacht: lag ik maar in een Dorsoo-bed?

'Wel ja, voor ik hier werkte ben ik eens 'door mijn rug gegaan', zoals we dat hier in het schoon Vlaams zeggen. Dat was toen ik een te zware last getild had. Het herstel heeft lang geduurd. Later, toen ik hier werkte, groeide het besef dat ik er wellicht eerder bovenop gekomen was, had mijn rug de volle ondersteuning van een Dorsoo-bed gehad. Hier heb ik pas ontdekt dat de manier waarop een Dorsoo-bed zich aan je lichaam aanpast, echt uniek is versus andere slaapoplossingen.'

Over Annemie, communicatie bij Dorsoo Annemie streeft naar perfectie, of ze nu werkt aan een logo, een brochure of een webpagina. Geen uitdaging is te groot, geen deadline is te dwingend. Met haar uitgebreide kennis over alles wat met slaap te maken heeft, is haar doel duidelijk: onze klanten op de meest effectieve manier informeren over de voordelen van een goede nachtrust.